ביטוח נסיעות לחו"ל

זמן קריאה משוער: 3 דקות ו-55 שניות

עונת הטיולים מתקרבת ואתם מרגישים שחייבים הפוגה ממרוץ החיים הקדחתני. תכננתם טיול ארוך עם המשפחה בקיץ או סופשבוע אביבי זוגי במלון הממוקם על גדת הנהר.
בכל הקשור להמלצות רכישה להוצאות הבית, לרבות פיננסים וביטוח, לא תמצאו דעות אחידות מכל בעלי המקצוע. הכל תלוי בהעדפות אישיות.
בנושאים כגון ביטוח נסיעות לחו"ל, אין שאלה. חובה לרכוש.

אז – במה בכלל מדובר?

כשאנחנו בחו"ל, איננו זכאים לטיפולים הניתנים במסגרת חוק ביטוח הבריאות של אותה מדינה. במקביל, איננו נמצאים בישראל על מנת לקבל טיפול במסגרת חוק ביטוח הבריאות הישראלי. אבל משהו תמיד עלול לקרות – אם זה "רק" ילד שהעלה חום, תגובה אלרגית למשהו שאכלנו, או דברים חמורים יותר כמו חתך או תאונה.

ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה טיפולים רפואיים (עוד מעט נסביר כמה ואיך), וגם מכסה אובדן או נזק למזוודות/סלולריים/מצלמות וכד, והכל בתנאי שרכשנו את הביטוח הרלבנטי.

אני מקדימה את המאוחר – אבל לשורה התחתונה –

תכננת הטיול במשך חודשים, בנית מסלולים, דקדקת עד הפרט האחרון והטיסה עברה בשלום.
ועכשיו – הילד נעקץ. לך תמצא רופא במדינה זרה, תסביר לו מה קרה בשפה שאינה שפת אימך (וכנראה גם לא שלו), תשלם לו, תחפש בית מרקחת, תקנה תרופות.
הלכו כמה מאות דולרים ויום טיול.
או
הצלחתם למצוא סופ"ש בכלום כסף ל – 3 לילות ואפילו מצאתם מישהו שישמור על הילדים. ואז אחד מכם העלה חום ל – 40. הרופא גבה 300$ (ואמר שזה כלום, איזו הקלה).
אבל – זו עלותה  של החבילה שהשגתם!

באמת תסכנו את כל זה רק כדי לחסוך רכישת ביטוח של כמה עשרות דולרים?

ממש מבאס לנסוע לחו"ל ובמהלך החופשה לא להרגיש טוב,  לשבור יד/רגל ולהזדקק לצילום, לגלות שהשן חזרה להציק מאוד דווקא עכשיו או "לשבור שיניים" בנסיון להסביר לרופא את ההיסטוריה הרפואית שלכם.
אבל לא פחות מבאס – לשלם על זה מאות דולרים ולגלות שיכולנו להימנע לפחות מחלק מאי הנעימות הזו. איך? ברכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל.

אוקיי, השתכנענו. עכשיו תסבירי איך בוחרים פוליסה.

ראשית אסביר איך בנויה הפוליסה:

מאז הרפורמה של 9/17, הפוליסות מכילות לפחות את המחויב על פי הנחיות הפיקוח על הביטוח:

  • הוצאות רפואיות – רופאים, אשפוז, חדר מיון, צילום, בדיקות אחרות ועוד
  • אובדן או נזק לכבודה – שימו לב שחלק מהחברות מכסות גניבת סלולרי ברכישת כבודה וחלק לא.
    בכל מקרה, אם גובה הכיסוי הבסיסי בכבודה אינו מספק, יש לרכוש כיסוי נוסף לסלולרי, מצלמות יקרות וכד'
  • איתור וחילוץ – אינו מכוסה בחלק מהארצות, ואז זה מצוין במפורש בעת הרכישה.
    ישנם הטוענים שאין צורך באיתור וחילוץ בארצות מפותחות, או כאשר איננו נוסעים לטרק.
    אבל תמיד ישנו המקרה 1 למיליון שבו בחור נדרס בתאונת פגע וברח ולא מצאו אותו, אחר טבע בבריכה בה טבל והמשפחה מוציאה כספים רבים כדי לאתר ולפענח את מה שקרה.
  • נזק לצד ג

כאמור, המחיר נקוב עם כל הכיסויים לעיל, וניתן לבקש לבטל את חלקם. נוכח העובדה שמדובר בעשרות סנטים לאדם לכל כיסוי…
שוב – חובה לרכוש.
ישנם כיסויים נוספים שיש לרכוש בהתאם לפעילות המתוכננת:

  • ביטול או קיצור נסיעה – המדובר בכיסוי המכסה החזרים לבתי מלון וכרטיסי טיסה אם נדרשנו לבטל הטיול, ובתנאי שביטול הטיול עומד בתנאי הפוליסה (מוות, אשפוז, שריפה, צו 8).
    ביטול או קיצור הנסיעה נכנס לתוקף עם רכישתו של כרטיס הטיסה, ולכן אפשר כבר עכשיו לכסות את עצמנו מפני מקרה בלתי ידוע גם עבור טיולי הקיץ!

    או – במילים אחרות – לא מוותרים על רכישת הכיסוי הזה

    (שימו לב שלעיתים החברה עצמה לא תאפשר רכישה אם יש הורה או קרוב משפחה אחר מדרגה ראשונה המאושפז במצב קשה או סיעודי כבר במעמד הרכישה)
  • החמרת מצב רפואי קיים – צורך בטיפול רפואי הנובע ממצב רפואי קיים (לב/סוכרת וכד)
    למי שזה רלבנטי – לא מוותרים על הכיסוי הזה. למה?
    כי אם חס וחלילה נידרש לטיפול כלשהו, ולא רכשנו את הכיסוי הזה, ההוצאות שלנו לא יכוסו.
  • פגיעה במהלך פעילות ספורט חורף
  • פגיעה במהלך פעילות ספורט אתגרי – לכל חברה הגדרה אחרת לספורט אתגרי, ולכן נדרש לברר (או לקרוא בפוליסות המפורסמות באינטרנט) אם הפעילות שנבצע כלולה בהגדרתה כספורט אתגרי
  • כיסוי לכבודה נוספת
  • כיסוי להריון – ישנן חברות אשר מגבילות את גיל האישה, וישנן כאלה שלא.
    אם את מעל גיל 42 (הגיל המקסימלי ברוב החברות), ודאי שרכישת כיסוי זה מכסה אותך

ואיך בוחרים?

המחיר – שימו לב שחברות כרטיסי אשראי מאפשרות מספר ימים ללא תשלום ברכישה באמצעות הכרטיס שלהן, ארגונים שונים (למשל, ארגון המורים) מציעים לעמיתיהם הצעה דומה.

קלות השימוש בחו"ל – אחת החברות מנפיקה מעין כרטיס אשראי, המאפשר הוצאת כסף בחו"ל במקרים כמו אובדן המזוודה, תשלום לרופאים וכדומה, אחרות פיתחו אפליקציות המאפשרות החזר מהיר לכרטיס אשראי או חשבון בנק. אחת החברות המובילות תשיק בקרוב אפליקציה המאפשרת גם קביעת תור אצל רופא סמוך וצפייה בדירוג שלו לפי המלצות משתמשים.
כל החברות מאפשרות התייעצות בעברית עם רופא.

קלות הרכישה

הגבלות ותנאים – אם את בהריון וחברה A מאפשרת לך ביטוח במחיר X אבל לא מכסה את ההריון (כי יש מגבלת גיל, שבוע הריון, סיכון וכד) וחברהB  מאפשרת לך ביטוח, כולל הריון, במחיר X2 עלייך לרכוש את הביטוח בחברה .B זה לא המקום לחסוך…
תנאים מיוחדים – למשל, אם אתם משרתי קבע, רכישת הפוליסה במסגרת ההצעה לעמיתי "חבר" תאפשר לכם לקבל החזר עבור ביטול/קיצור נסיעה גם עבור משימות מיוחדות שנגרמו עקב השירות (בתנאים מסוימים). בדקו האם גם לארגון שלכם יש הקלות כגון אלה.
מתקשרים לסוכן/מוקד של חברה כלשהי/נכנסים לאינטרנט.

הבנו, אז מה עושים עכשיו?

מוסרים את יעד הנסיעה, משך הזמן הנסיעה כולה (מיום ההמראה ועד ליום הנחיתה בישראל – פרט חשוב כשמדובר בטיסה ממושכת ובנחיתה בישראל לאחר חצות), עונים אמת על כל שאלות חברת הביטוח ומקבלים הצעת מחיר.
לאחר ששילמנו, אנו מבוטחים מרגע הרכישה – כלומר, אם חס וחלילה קורה משהו שמונע מאיתנו לנסוע והוא בתנאי הפוליסה – חברת הביטוח תשתתף בהוצאות ביטול הנסיעה.

ומה לא עושים?

חייבים לענות אמת על כל שאלות חברת הביטוח (תרופות/מחלות/ניתוחים) – התחכמות תגרום לכך שאמנם תשלמו פחות, אבל תהיו מכוסים רק עבור חלק מהמקרים.
זכרו, הזמנת רופא למלון באירופה עולה מאות דולרים, ועלות טיפול בחדר מיון בארה"ב יכולה להגיע גם לאלפי דולרים.
שימו לב– רכישת ביטוח באמצעות קופת חולים יכולה להיות זולה יותר, אבל אל תניחו שהם מכירים את ההיסטוריה הרפואית שלכם. גם כאן הקפידו לענות כראוי על שאלות הצהרת הבריאות בעת רכישת הביטוח.

לסיכום

רכשו ביטוח נסיעות מיד עם הזמנת החופשה. בהשקעה של מס' דקות ודולרים בודדים תוכלו לקנות לכם שקט נפשי ולהתפנות למשימה החשובה באמת –  לברר היכן נמצא סניף הפרימארק הקרוב. ?

חופשה נעימה ☺

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *