פורים – חג הפנטזיה והדמיון

זמן קריאה משוער: 2 דקות ו-53 שניות

יש כאלה שפורים בשבילם הוא עוד הזדמנות לחגוג את היצירתיות שלהם. אצל אחרים, רואים את השיטתיות והתכנון לטווח רחוק – להם כבר יש תחפושת מוכנה מזה חודשיים, ולא תתפסו אותם לא מוכנים.
ויש אותנו – הרוב הדומם. אלה שעוד לא יודעים למה יתחפשו/יחפשו את הילדים, אלה שיודעים אבל עוד לא קנו, אלה שמקווים שהילד יחליט כבר למה הוא רוצה להתחפש…
פורים זה לא רק תחפושות בערב החג. רוב גני הילדים ובתי הספר עורכים ימים נושאיים (חיות, אגדות, פיג'מה וכד') ומבקשים משלוחי מנות. במקומות העבודה בד"כ מתכננים פעילויות כגון הגמד והענק, ואנחנו? נשמח ללכת לאיזו מסיבת פורים של מבוגרים לשם שינוי.
ולא לשכוח – שני ימי חופשה לילדים, שבהם נידרש למצוא להם סידור או לפזז באחת ממסיבות העדלאידע בכיכרות העיר.
וכך, כל הכיף הזה שוב נהרס בגלל מחשבות על הוצאות.

מה הפתרון? כדאי לתכנן מראש.

בדיוק כפי שאנחנו מתכננים מה נאכל וכמה, או כמו תוכנית העבודה השנתית (והתקציב) במקום העבודה.
תכנון מראש מאפשר לנו להשוות מחירים, לעשות קנייה מושכלת, לראות מה באמת חסר לנו בבית ומה אפשר להלוות/להחליף עם חברים.
האלטרנטיבה היא ריצה לקניות יום לפני: יקר כי כבר אין הרבה אלטרנטיבות, לא נשאר לנו זמן או אוויר לחפש ומורט עצבים כי צריך לשכנע את הילדה שהעט הזה הוא בדיוק כמו השרביט של אלזה.
וכמובן שלמחרת יום הריצות נמצא בדיוק את הכתר, בגד הגוף והכוכבים שתכננו לעשות איתם משהו…
תכנון מראש גם מאפשר לנו להחזיר טוב – למשל, להחליט על רכישת משלוחי מנות (עבור הגן/מקום העבודה וכד) מעמותה ובכך לתרום ולהיתרם כאחד. זה מחייב, כמובן, הזמנה מראש והחלטה מבעוד מועד על גודל משלוח המנות והסכום לתשלום.
זה לא סותר, כמובן, את הכיף שבלהכין משלוחי מנות יחד עם הילדים – הזדמנות ללמד אותם מקטנות את ערכו של הכסף – עריכת קניות משותפות, החלטה על גודל המשלוח והרכבו ואז – הכנתו.
כמובן שתכנון מראש של ימי החופשה של/עם הילדים יאפשר לנו למצוא את הפעילויות שרצינו במבצעים/קופונים/שריון סבתא לפני כולם/שריון בייביסיטר כשהמחירים עוד שפויים והן פנויות.

אמא ובת מחופשת לשלגייה
haley phelps on unsplash

ועכשיו לתחפושות. כן, ניחשתם. תכנון מראש.

מיד לאחר Halloween, שחל ב-31 באוקטובר, ניתן לרכוש באתרים השונים מחו"ל תחפושות יפהפיות במחירים מצחיקים ביחס למחירם המקורי. כן, בדיוק כפי שכאן אפשר יהיה למצוא תחפושות בסוף מרץ במחירים מצחיקים.

גם אם נזכרנו מאוחר לרכוש לפורים מאתרים בחו"ל, עדיין כדאי לקנות אחרי פורים תחפושות בזול כדי שיהיה לנו לשנה הבאה, או למשחקים השונים של הילדים, אשר אוהבים להתחפש במהלך כל השנה.

איחרנו את המועד להזמנה מחו"ל, מה אפשר לעשות בכל זאת כדי לחסוך?

ניתן לקחת את הילדים לאחת מחנויות הסטוק הרבות, העמוסות לעייפה באביזרים שונים לפורים בתקופה זו, לאפשר לילדנו לבחור אביזר ששובה את דמיונו ולבנות סביבו את התחפושת, תוך ניצול בגדים הזמינים לנו בבית.
כך, חרב ארוכה, גלימה ומסיכה שחורות, בשילוב בגדים שחורים (או חליפת הנינגה משנה שעברה) יהפכו כל ילד לזורו, מסיכה מהודרת, בשילוב שמלה חגיגית שגם ככה יושבת בארון ומטריית נוי יהפכו כל ילדה ל"ליידי" (ובינינו, כל מה שמעניין את הקטנה זה האיפור…).
כתר, חצאית טוטו ומדבקות כוכבים יהפכו בן רגע את בגד הגוף של חוג הבלט לתחפושת מלכת הכוכבים.
האפשרויות הן אינסופיות. אחרי הכל, חג פורים הוא חג של פנטזיה ודמיון.
אפשר גם לרכוש בגדים יד שנייה (מהלך קשה לעיכול לחלק, אבל טרנד הולך וצובר פופולריות בשל הדאגה לסביבה אצל אחרים) מביגודיות או חנויות ייעודיות. שמלת שושבינה יכולה בקלות להפוך למלכת אסתר, ובגדי הבן החמוד מהחתונה יהפכו אותו לג'יימס בונד.
למי שלא מתפשר על מקוריות בנוסף לחיסכון, ממתינים רעיונות רבים לתחפושות זולות ויצירתיות במרחק חיפוש קצר של הביטוי ""diy halloween costumes for kids בגוגל, הבתיה עוזיאל של ימינו (אני מסגירה פה את גילי או שכולם יודעים מי זו?).
ומה עם המסיבה שלנו? כל הפעולות מעלה יאפשרו לנו לחסוך סכום נכבד למסיבה שווה באמת, עם תחפושות מושקעות באמת. אחרי כל הריצות האלה גם לנו מגיע ליהנות!
 
ועוד דקה של רצינות – לא להתפשר על בטיחות, הקפדה על בדים לא דליקים ותחפושות לא מסוכנות – מה שמוביל אותי להציע לכם לעקוב אחר הטורים על ביטוח.

ואיך כל זה משפיע על הורים לתאומים/צמודים?

אני חושבת שכאן שפר עלינו מזלנו.

בימי הפעילות – כשאתה הורה עם ילדים בגילאים שונים שצריך למצוא פעילות מתאימה לכל אחד מהם, אתה "שובר את הראש" והכיס. לעומת זאת, כשאתה הורה לתאומים או שלישייה, ורוב המבצעים הם 1+1, כבר הרווחת. שלא לדבר על כך שאין צורך בחיפוש נפרד או פיצול המשפחה לאזורי פעילות.

לסיכום

טיפ מעולם הדרכת ההורים דווקא: כשיוצאים לבילוי, ליום חופשה או לקניון – הגדירו מראש את הגבולות (קונים ארוחה וממתק או ארוחה ומתקן או …) ואל תסטו. סטיות כאלה עלולות להביא להוצאות לא מתוכננות שמסתכמות בהרבה מאוד כסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *