הטבות ונלוות – דוגמא למקרה

זמן קריאה משוער: דקה אחת ו-46 שניות

מדיניות תגמול נגזרת מהאסטרטגיה העסקית של החברה ומדיניות משאבי האנוש.
סך התשלומים המבוצעים לעובדים, בין אם בכסף ישיר ובין אם בהטבות עקיפות, צריך להתאים לארגון ולעובדים כאחד.

מתחיל מסובך ומסתבך עוד יותר

בארגון אשר ליוויתי, כ – 80% מהעובדים היו במשרה חלקית, ומתוכם כ – 40% עבדו פחות מ – 40 שעות חודשיות. מיזוגה של חברה נוספת לתוך חברה זו יצר אתגרים רבים של מחוברות, גיבוש, גאוות יחידה ועוד. נתבקשתי ללוות את החברה בגיבוש מדיניות תגמול.
מסיבות שקשורות באופי הבעלים ומהירות הרכישה, החזון של החברה, לפחות ביחס לחלק גדול מהתפקידים בה, לא היה ברור. בעיניי, לא היה נכון לבנות מדיניות תגמול בעת הזו. עם זאת, נדרש היה לעשות סטדנרטיזציה כלשהי ולסייע לחברה לנהל את עובדיה. קושי נוסף שהציבה החברה הממוזגת היה עובדים רבים באחוז משרה חלקי.
מחד, החברה אפשרה את זה, וזה היה אופי העסקה נפוץ במגזר בו פועלת החברה. מצד שני, עובדים במשרה חלקית אינם עובדים של החברה באופן מלא, על כל המשתמע מכך.
התברר עוד כי המיזוג לא השפיע על תקציב הרווחה לעובדים, כך שנדרש היה לקבל החלטה על הפחתת ההטבות או הגדלת התקציב.

photo by life of pix

יצאנו לדרך…

לאחר בחינה של היקף העובדים, שעות העבודה והתקציב הייעודי הוחלט על מתווה המביא בחשבון את הרצון לגבש את הארגון. מחד, לייצר מחוברות והיכרות של העובדים לארגון הממוזג החדש,ומאידך, לשמור על סבירות בכל הקשור לתקציב ההטבות. כל זאת, תוך כדי החלטה על הרצון לערב את העובדים במשרה חלקית בחיי היומיום של החברה, בגיבוש, הנחלת ערכי החברה, וגם כמובן – הטבות.
מאחר שהארגון גם מאופיין בנסיעות רבות של חלק מהעובדים לטובת שירות/מכירות, סוגייה משמעותית נגעה לרכב חברה/אחזקת רכב.

מה הוחלט

קרן השתלמות – הטבה משמעותית – כל העובדים יהיו זכאים, בהתאמה לשכרם.
השתתפות בארוחת צהריים והוצאות נסיעה – בהתאם לימי העבודה ולא היקף המשרה.
עובדים בהיקף של 60% משרה ומעלה ייהנו מכלל ההטבות אשר הארגון מציע, בעוד שעובדים מתחת ל – 60% משרה לא יוכלו ליהנות מאירועים כגון טיולים בארץ או בחו"ל (במסגרת נופש שנתי) או הטבות מסובסדות.
עובדים אשר יבקשו להצטרף לגיבושים אלה יוכלו לעשות זאת בתנאי תשלום שלהם את ההוצאות המשתנות או כל הוצאה אחרת שנגרמת בגין צירופם לפעילות.
מנגד, שי לחג ישולם לעובדים בהיקף משרה הנמוך מ – 60% בסכום חד פעמי (X ₪ ) כאשר X ₪ הינו נמוך מזה המקבלים העובדים האחרים. שי לחג (במשרה של מעל 60%) ישולם באופן יחסי לגובה המשרה, עד למשרה של 85%, שמעליה ישולם שי לחג מלא.
כמובן, שאירועים כגון ט"ו בשבט, הרמת כוסית לראש השנה/פסח, תוכנית עבודה, טיולים יומיים, הרצאות העשרה וכדומה – יוזמנו אליהם כלל העובדים.

לסיכום

דוגמא לתהליך החלטות בקביעת מודל הטבות בארגון בו מאות עובדים בהיקפי משרה משתנים. השכר לשעה אינו יכול, ובמקרה הזה אף לא התבקש, להיות דיפרנציאלי בהתאם למידת המחוברות של של העובד לארגון.


רוצים לשמוע עוד? מוזמנים ליצור קשר כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *