אסטרטגיות תגמול

אסטרטגיית התגמול של הארגון היא המדיניות בה נוקטת החברה להשגת יעדיה. התשלום לעובדים יכול שיהא חומרי (שכר ונלוות) או בשווה כסף (הטבות, קידום, קורסים ועוד), אבל הוא צריך לנבוע ממדיניות סדורה ומאמות מידה (קריטריונים) הגונות ושקופות.
תוכנית הרווחה, שהיא פועל יוצא של מדיניות התגמול, חייבת להביא לידי ביטוי את יעדיה של החברה וערכיה.
באופן זה, תשיא החברה את מחוברות העובדים, תעלה את מיתוג המעסיק, תגדיל שביעות רצון, תקטין תחלופת עובדים ותגדיל משמעותית את האפקטיביות של התהליך.
במקביל, יש לזכור כי התמורות החלות כיום בניהול ההון האנושי מהירות כל כך שעלינו להיות גמישים ובעלי יכולת להגיב במהירות לכל שינוי. דור ה – Z נכנס כעת בישראל לשוק העבודה ומחקרים בארה"ב מראים שהוא שונה מדור ה – Y.
יש לזכור כי ערכים אוניברסליים כגון אלו שהוגדרו ע"י האו"ם (SDG's) משפיעים גם הם על החברה (society) בכללותה ועל הדרישה מהארגון לספק מענה לערכים אלו.

כיצד נסייע בתכנון אסטרטגיות תגמול לארגונים:

  • ליווי ההנהלה במשא ומתן מול העובדים בהסכמים קיבוציים
  • מדיניות שכר – לדוגמא עפ"י היררכיה, תקרת פערי שכר מנהלים/עובדים או נשים/גברים
  • קביעת מיקום אל מול השוק לפי מערכים
  • קביעת מדדים ויעדים למדיניות תשלום תמריצים
  • מדיניות תמרוץ ושימור עובדים
  • מדיניות הטבות
  • תוכנית רווחה שנתית
  • הסכם ביטוח קולקטיבי
  • השגת הטבות בעולם הביטוח, הפיננסים והצרכנות לטובת העובדים
  • בחינת התמורות בניהול כח אדם, בדגש על דור ה- Y וה – Z
  • analytics – בחינה, מדידה ותחקור של עלויות הליכים אל מול התפוקות
  • בקרת שכר – אפיון דו"חות בקרה ומעקב.
    חשוב במיוחד במקרים בהם השכר ומשאבי האנוש אינם נמצאים תחת אותו מנהל, אך רלבנטי בכל מקרה בו הארגון חי במגבלת תקציב (ומי לא?)
    קרא עוד
משחק האסטרטגיה שח מט
photo om piqsels